Tweede Landelijke Lesson Study Conferentie

Date(s) - 09/05/2017

Domstad

Het leren van leerlingen
Wilt u het onderwijs of bepaalde schoolvakken op uw school beter afstemmen op het leren van uw leerlingen? En daarbij uw leraren in teams zelf aan de slag laten gaan? Met de werkwijze Lesson Study werken leraren samen aan ontwerpen en uitvoeren van (vak)lessen, waarbij het leren van leerlingen het uitgangspunt is. Na het grote succes van de eerste editie organiseert het Lesson Study NL consortium op dinsdag 9 mei 2017 van 9.00 tot 16.30 uur de 2e landelijke Lesson Study conferentie. Locatie is PABO Domstad in Utrecht.
Zie hier voor meer informatie over de conferentie. HU-docenten Felix van Vugt en Theo van den Bogaart zijn sprekers op de conferentie.
Meer weten over Lesson Study?
Lesson Study is een cyclische werkwijze om (vak)lessen te ontwerpen die afgestemd zijn op het leren van leerlingen in een bepaalde klas of groep. Lerarenteams gaan er zelf mee aan de slag. Het is de snelst groeiende vorm van onderwijsprofessionalisering ter wereld, die in Nederland snel aan populariteit wint. Lees op deze pagina meer over wat het inhoudt.