Werkconferentie Lesson Study: resultaten en verkenning

Date(s) - 26/10/2017

precieze locatie volgt

Categorieën

Op 26 oktober 2017 is er een werkconferentie over Lesson Study. Dit initiatief is genomen vanuit het project Een Sterk Begin – Begeleiding Startende Leraren, een samenwerkingsverband tussen de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en scholen in de regio.

Wat is Lesson Study?

Lesson Study is een effectieve methodiek voor (vak)didactisch teamleren die de laatste jaren in Nederland sterk in opkomst is. In een Lesson Study werken docenten samen aan het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van een les. Het doel is om de motivatie en de leeropbrengst van leerlingen te verbeteren door de expertise van de docenten te vergroten. Vertrekpunt van de Lesson Study is de eigen praktijk van de teamleden en hun vragen ten aanzien van vakinhoud, lesuitvoering en leeropbrengst. Voor meer achtergrondinformatie over Lesson Study kijk hier.