Verkennen van Blended op de FNT

Enkele weken geleden was ik op de faculteit voor Natuur en Techniek. Daar ben ik betrokken bij herontwerpen van het onderwijs en implementeren van blended learning. Ook zetten we HUbl in als platform. Er zaten zo’n vijftig collega’s in de zaal, voornamelijk docenten van IGO (Instituut voor Gebouwde Omgeving).

Hoewel deze innovatie top down is geformuleerd in HU-breed beleid worden veel collega’s enthousiast als ze zien op welke ‘nieuwe’ manieren ze de studenten kunnen helpen bij het leren. Via een Smartboard gaf ik de aanwezigen een kijkje in verschillende cursussen in HUbl. Daarbij vertelde ik over de gemaakte keuzes in de cursussite en legde die uit door er leerprincipes bij te betrekken. In de video is een samenvatting van deze sessie te zien.

In de video is een samenvatting van deze sessie te zien.

Afsluitend aan deze sessie maakte ik nog even ‘live’ een cursus in HUbl. In zes minuten stond de cursus er, althans de structuur! Dit leek me een zinvolle exercitie om de wat minder ict-vaardige collega’s niet af te schrikken met deze ontwikkelingen. Zo konden ze zien dat HUbl erg gebruikersvriendelijk is. De dag werd ervaren als een succesvolle kick off. Wordt vervolgd…

Een reactie