Workshops en Minoren: gamification, Minecraft en meer…

Wie heeft er niet van de game Minecraft gehoord? In Minecraft kun je blokjes bouwen en slopen. Je kunt alles bouwen wat je maar wil. Alleen of samen met anderen. Met ruim 22 miljoen spelers is Minecraft één van de succesvolste games allertijden. Het spel staat in de top 5 van meest gespeelde spellen van kinderen van 8 t/m 12 jaar, zowel bij jongens als meisjes. Op vrijdag 18 maart organiseert Don Zuiderman, docent PABO een workshop Minecraft op de FE / Hogeschool Utrecht.

De minor ICT & Games van Rob Hoevenaars gaat over social media, gamification, maakonderwijs en blended learning. Een van de uitgangspunten bij deze minor is dat we gepersonaliseerd leren willen faciliteren. Dat vraagt om maatwerk. Afgezien daarvan ook een hele mooie en leuke minor is! In deze minor leer je ict en games te koppelen aan leertheorieën en – technologieën. Er wordt vooral geredeneerd vanuit didactiek en in mindere mate vanuit technologie.