IN ENGLISH PLEASE…
Na eerst twee dagen met CARPE partners uit Manchester en Turku in het Engels te hebben gecommuniceerd en nagedacht over mogelijkheden voor een Summerschool komt […]
Continue reading »Na eerst twee dagen met CARPE partners uit Manchester en Turku in het Engels te hebben gecommuniceerd en nagedacht over mogelijkheden voor een Summerschool komt […]
Continue reading »Een tweet van Hartger Wassink leidde mij naar een artikel in Trajectum, het magazine van Hogeschool Utrecht. Collega Ad Franzen houdt een actie om zijn […]
Continue reading »In verschillende accenten werd een stortvloed aan informatie over ons uitgegoten op de pre-conferentie van Dé Onderwijsdagen over Learning Analytics. Met een goed opgebouwd programma […]
Continue reading »Het zit het erop: bij het Instituut Gebouwde Omgeving (onderdeel van FNT) zijn vorige week de eerste drie cursussen uit de nieuwe BBE-opleiding afgerond. Een […]
Continue reading »In een voorgaand artikel besprak ik de valkuil van How-to video’s voor het leren: matige effectiviteit bij het ontbreken van een goede follow-up. Een interessant […]
Continue reading »Er zijn veel verschillende ontwikkelingen die het onderwijslandschap veranderen. Er bestaat geen kant-en-klaar recept voor toekomstig onderwijs, maar er zijn wel hele duidelijke patronen te […]
Continue reading »Van de week was er een bijeenkomst van de landelijke Voorlopersgroep ICT. Deze groep had mij uitgenodigd om iets van mijn activiteiten rond blended learning […]
Continue reading »SURF academie organiseert vandaag een seminar over weblectures en met name de ervaringen van studenten daarmee. De vragen aan de studenten zijn: Soort video’s? Mis je […]
Continue reading »Als je nadenkt over het ontwerpen van blended onderwijs, dan moet je ook nadenken over de nieuwe rol van docenten en van studenten. Rob Hoevenaars heeft hierover onderzoek […]
Continue reading »De HU Faculteit Economie en Management (FEM) innoveert en bereidt zich voor op het onderwijs van morgen. Docenten leren er samen hun onderwijs te innoveren […]
Continue reading »Vier pagina’s mag het rapport tellen. En de indeling is nauwkeurig omschreven: Eén regel voor de titel, één voor de auteurs, twee alinea’s inleiding en […]
Continue reading »In de zomerperiode wil wel eens iets ver weg in het geheugen verdwijnen. Daarom een korte filmische toelichting van Theo van den Bogaart en Ilya […]
Continue reading »Afgelopen zaterdag was ik bij een conferentie over bildung en technologie. Het was een erg inspirerende bijeenkomst, waarbij er intensief werd gediscussieerd. Het viel mij […]
Continue reading »Vertellen waar we mee bezig zijn, kan natuurlijk ook in een filmpje. Rob Hoevenaars vertelt over de (blended) projecten waar hij aan werkt binnen en […]
Continue reading »Ruim drie jaar is de Faculteit Educatie (FE) van de HU bezig met blended learning. In het didactisch concept beschrijven we – op generiek niveau […]
Continue reading »